De cliënten van de Hartstichting op handen dragen

Organisaties kennen allemaal unieke cruciale aders. Als er iets aan hapert, ontstaat vrijwel direct een probleem. Voor een fabriek is dat bijvoorbeeld de productie, voor een handelsbedrijf zijn het de verkoopresultaten en voor de Hartstichting is het voorlichting! Daarom zijn we er trots op dat DynamicHands de voorlichtingsmodule van de Hartstichting beheert. We gingen er over in gesprek met Erik Verlaan, applicatiebeheerder bij deze bekende stichting.

Waarom is voorlichting zo cruciaal?

Dat was de eerste vraag die wij Erik stelden en hij gaf er het volgende antwoord op: “Voorlichting heeft met het bestaansrecht van onze stichting te maken. We krijgen veel uiteenlopende telefoontjes over hartproblemen en gezondheid. Zo hebben we de afgelopen periode veel vragen gekregen van consumenten rondom hart- en vaatziekten en corona. Zonder goede antwoorden naar onze achterban, zouden we imagoschade kunnen lijden. Voorlichting moet er dus altijd zijn en als we dat goed en in vertrouwen doen, dan blijven mensen en organisaties ons steunen.”

De voorlichtingsmodule als onderdeel van Dynamics 365

Er is een team van voorlichtingsmedewerkers dat gebruik maakt van de voorlichtingsmodule. In wisseldiensten worden telefoontjes, maar ook e-mailberichten behandeld, waarin vragen beantwoord worden. Deze cliëntdata worden in een veilige centrale omgeving opgeslagen, om cliënten bij een volgend moment nog beter te kunnen helpen.

Eric over de samenwerking

Het professioneel afhandelen van cliëntvragen vraagt om kennis en expertise. Dit is wat Erik erover zegt: “Het efficiënt, maar vooral veilig inregelen van een voorlichtingsmodule, is best wel complex. Gelukkig begrijpt Tim Gerards, de technisch CRM Consultant van DynamicHands, de techniek erachter en laat hij het voor onze voorlichtingsmedewerkers werken. Aangezien Tim al vanaf aanvang bij het voorlichtingsproject betrokken is, helpt hij ons uitstekend, ook bij moeilijkere vraagstukken. Bij de Hartstichting gaat het om gezondheid, dus om privacygevoelige gegevens. Daarom moet het proces van vraag en antwoord solide zijn. Alles wat we communiceren moet altijd bij de juiste mensen terechtkomen.”

“Zelf ben ik jarenlang implementatieconsultant geweest, waardoor ik het bestaan van complexiteiten in applicaties herken. Ik ben niet alleen onder de indruk van het kennisniveau van de mensen van DynamicHands, maar vooral ook van hun doorzettingsvermogen. Met als resultaat, dat het aantal incidenten zeer beperkt is.”

Erik Verlaan, applicatiebeheerder de Hartstichting

Wat betekenen cliëntdata voor de toekomst?

Mensen die contact zoeken met de Hartstichting, kunnen nog beter geholpen worden, als er individuele profielen worden opgebouwd. “Vroeger ging het in marketinguitingen vaker over het communiceren van een algemeen sentiment, bijvoorbeeld over een ouder iemand die ziek was. Tegenwoordig willen we mensen meer bewust maken van hun levensstijl en gezondheid. Hoe meer data we al tijdens het eerste contact op de voorlichtingsafdeling vastleggen, hoe persoonlijker wij hen ook van dienst kunnen zijn. Dus liggen er gezonde kansen om ook in de toekomst met elkaar verder te gaan”, sluit Erik af.

Over de Hartstichting

Nagenoeg iedere Nederlander kent de Hartstichting. Maar wist je ook, dat zij een zeer duidelijke campagne hebben om Nederland hartveiliger te maken en dat je onderaan de homepage ook je eigen BMI kunt berekenen? Doen! Want de gezondheid ligt niet alleen in handen van de zorg, maar ook in die van jezelf.