Release 2023 Wave 1 – Dynamics 365 for Sales
Door opHet is weer zover; tijd voor een nieuwe wave van Microsoft m.b.t. het Power Platform. We halen een paar van de nieuwe features naar voren om kort te laten zien en beginnen met Dynamics 365.
Dynamics 365 for Sales
Een verbeterd verkoopkans formulier
Door informatie op verkoopkans formulieren op te schonen en opnieuw te rangschikken, is er een reeks verbeteringen ontworpen door Microsoft om de gebruikerservaring te verbeteren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn, dat in de header/koptekst nu standaard de verwijzing staat naar de gekoppelde verkoopkans, dat knoppen opnieuw zijn gerangschikt om de meest gebruikte knoppen als eerste weer te geven en dat er enkele widgets zijn toegevoegd die informatie van het type ‘Belangrijkste details’ en ‘Meer info’ tonen. Deze “verbetering” is algemeen beschikbaar vanaf 14 april 2023.

Breng belanghebbenden in beeld met een nieuw organigram
Maak snel een organigram van een klant om inzicht te krijgen in de hiërarchie en belanghebbenden van deze klant (of account). In de documentatie staat dat gebruikers snel organigrammen kunnen maken om de verschillende belanghebbenden bij een account te begrijpen en het lijkt erop dat we ook de activiteiten met betrekking tot deze contacten vanuit deze weergave kunnen zien. Een ander voorbeeld is de mogelijkheid om het maken van vervolgtaken te automatiseren. Deze functie maakt deze follow-ups automatisch op basis van e-mails, teamberichten en oproepen. Dit gaat natuurlijk hand in hand met de bijgewerkte ‘Up Next’-widget. De openbare preview is beschikbaar vanaf juni en de algemene beschikbaarheid is nog niet bekend.

SMS-gesprekken
Nieuwe mogelijkheden stellen gebruikers van de Sales module in staat om via SMS met contactpersonen in contact te komen en real-time meldingen te ontvangen voor inkomende antwoorden. Eenmaal vrijgegeven, kunnen beheerders specifieke nummers toewijzen aan teams of individuele gebruikers voor SMS. Dat kan een zeer belangrijke functionaliteit zijn voor elke verkoopafdeling, omdat gebruikers hiermee kunnen communiceren met hun klanten en prospects via SMS. Houd er wel rekening mee dat organisaties een SMS-provider nodig hebben om dit te laten werken. Microsoft ondersteunt o.a. Twilio als sms-provider. Beheerders kunnen specifieke SMS-nummers toewijzen aan elke gebruiker of elk team in Dynamics 365. Zoals het nu door Microsoft beschreven is, lijkt het erop dat het hele team SMS-berichten zou kunnen verzenden vanaf hetzelfde nummer en dat deze sms-berichten, net als elke andere activiteit, in de tijdlijn worden opgeslagen. Deze functionaliteit is beschikbaar vanaf mei 2023.

En verder…
Dit zijn slechts enkele van de verbeteringen en/of nieuwe features die Microsoft met de komende wave lanceert. Benieuwd naar wat ze voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!
Lees binnenkort ook verder naar de nieuwe features voor Dynamics 365 for Customer Service, Power Apps, Power Automate en Dataverse!