Hoe beheer je Microsoft Dataverse instellingen
Door opDaar waar je vroeger alles op één plek kon vinden, verplaatst Microsoft regelmatig instellingen naar nieuwere plekken. Dit doen ze voor beheerdersinstellingen al enige tijd en er komt een tijd, waarin je niet meer via de oude webclient de instellingen kunt benaderen. Daarvoor ga je naar het Power Platform Admin Center of naar de App settings, dat ligt er maar net aan, wat je wilt doen of wat je zoekt.
Omgevingsinstellingen verhuizen…
In de hele organisatie worden beheerdersinstellingen geleidelijk verplaatst van de webclient naar het Microsoft Power Platform admin center, apps met Unified Interface of Power Apps. Ondertussen kun je nog altijd instellingen beheren in de customer engagement apps (Dynamics 365 Sales, Dynamics 365 Customer Service, Dynamics 365 Field Service, Dynamics 365 Marketing en Dynamics 365 Project Service Automation).
Veel van deze instellingen…

…verhuizen hier naartoe.


Wil je meer gedetailleerde informatie over wat elke setting kan, lees dan deze blog.
App-specifieke instellingen blijven in customer engagement apps en zijn toegankelijk via de app-instellingen.
App settings
De instellingen voor app-functies kunnen variëren, afhankelijk van het type app dat je gebruikt.
Wanneer het “Weergavegedrag -> Geüpdatete ervaring gebruiken voor klassieke instellingen waar mogelijk” is ingeschakeld, hebben de volgende app-instellingen de gemoderniseerde ervaring beschikbaar in de Unified Interface.
Lees in het overzichtje onderaan deze pagina, waar je wat kunt vinden.
Maar waar vind je nou die “Sales App Settings” of “Service Management”? Die zitten dus verstopt in de respectievelijk “Sales App” en “Customer Service App”. Daar voer je je wijzigingen in de instellingen door. En geen nood, wat je hier aanpast, past over alle apps aan.
Legacy settings | Modernized experience |
Administration | |
System Settings > Goals | Sales Hub |
Business Management | |
Business Closures | Customer Service admin center |
Currencies | App-less unified interface |
Facilities/Equipment | Customer Service admin center |
Goal Metrics | Customer Service admin center |
Queues | Customer Service admin center |
Resource Groups | Customer Service admin center |
Rollup Queries | Sales Hub |
Sales Territories | Sales Hub |
Services | Customer Service admin center |
Sites | Customer Service admin center |
Subjects | Customer Service admin center |
LinkedIn Sales Navigator | Sales Hub |
Data Management | |
Similar Record Suggestion Settings | Customer Service admin center |
Product Catalog | |
Discount Lists | Sales Hub |
Families & Products | Sales Hub |
Price Lists | Sales Hub |
Unit Groups | Sales Hub |
Service Management | |
Business Closures | Customer Service admin center |
Categories | Customer Service admin center |
Customer Service Schedule | Customer Service admin center |
Email Templates | Customer Service admin center |
Embedded Knowledge Search | Customer Service admin center |
Entitlement Templates | Customer Service admin center |
Entitlements | Customer Service admin center |
Facilities/Equipment | Customer Service admin center |
Holiday Schedule | Customer Service admin center |
Parent and Child case settings | Customer Service admin center |
Queues | Customer Service admin center |
Resource Groups | Customer Service admin center |
Routing Rule Sets | Customer Service admin center |
Service Configuration Settings | Customer Service admin center |
Services | Customer Service admin center |
Sites | Customer Service admin center |
Templates | |
Document Templates | App-less unified interface |
Email Signatures | Customer Service admin center |
Email Templates | Customer Service admin center |
Wil je meer informatie of hulp, neem dan contact met ons op!