Hoe beheer je Microsoft Dataverse instellingen

Door Dynamic Hands op

Daar waar je vroeger alles op één plek kon vinden, verplaatst Microsoft regelmatig instellingen naar nieuwere plekken. Dit doen ze voor beheerdersinstellingen al enige tijd en er komt een tijd, waarin je niet meer via de oude webclient de instellingen kunt benaderen. Daarvoor ga je naar het Power Platform Admin Center of naar de App settings, dat ligt er maar net aan, wat je wilt doen of wat je zoekt.

Omgevingsinstellingen verhuizen…

In de hele organisatie worden beheerdersinstellingen geleidelijk verplaatst van de webclient naar het Microsoft Power Platform admin center, apps met Unified Interface of Power Apps. Ondertussen kun je nog altijd instellingen beheren in de customer engagement apps (Dynamics 365 Sales, Dynamics 365 Customer Service, Dynamics 365 Field Service, Dynamics 365 Marketing en Dynamics 365 Project Service Automation).

Veel van deze instellingen…

…verhuizen hier naartoe.

Wil je meer gedetailleerde informatie over wat elke setting kan, lees dan deze blog.

App-specifieke instellingen blijven in customer engagement apps en zijn toegankelijk via de app-instellingen.

App settings

De instellingen voor app-functies kunnen variëren, afhankelijk van het type app dat je gebruikt.

Wanneer het “Weergavegedrag -> Geüpdatete ervaring gebruiken voor klassieke instellingen waar mogelijk” is ingeschakeld, hebben de volgende app-instellingen de gemoderniseerde ervaring beschikbaar in de Unified Interface.

Lees in het overzichtje onderaan deze pagina, waar je wat kunt vinden.

Maar waar vind je nou die “Sales App Settings” of “Service Management”? Die zitten dus verstopt in de respectievelijk “Sales App” en “Customer Service App”. Daar voer je je wijzigingen in de instellingen door. En geen nood, wat je hier aanpast, past over alle apps aan.

Legacy settingsModernized experience
Administration
System Settings > GoalsSales Hub
Business Management
Business ClosuresCustomer Service admin center
CurrenciesApp-less unified interface
Facilities/EquipmentCustomer Service admin center
Goal MetricsCustomer Service admin center
QueuesCustomer Service admin center
Resource GroupsCustomer Service admin center
Rollup QueriesSales Hub
Sales TerritoriesSales Hub
ServicesCustomer Service admin center
SitesCustomer Service admin center
SubjectsCustomer Service admin center
LinkedIn Sales NavigatorSales Hub
Data Management
Similar Record Suggestion SettingsCustomer Service admin center
Product Catalog
Discount ListsSales Hub
Families & ProductsSales Hub
Price ListsSales Hub
Unit GroupsSales Hub
Service Management
Business ClosuresCustomer Service admin center
CategoriesCustomer Service admin center
Customer Service ScheduleCustomer Service admin center
Email TemplatesCustomer Service admin center
Embedded Knowledge SearchCustomer Service admin center
Entitlement TemplatesCustomer Service admin center
EntitlementsCustomer Service admin center
Facilities/EquipmentCustomer Service admin center
Holiday ScheduleCustomer Service admin center
Parent and Child case settingsCustomer Service admin center
QueuesCustomer Service admin center
Resource GroupsCustomer Service admin center
Routing Rule SetsCustomer Service admin center
Service Configuration SettingsCustomer Service admin center
ServicesCustomer Service admin center
SitesCustomer Service admin center
Templates
Document TemplatesApp-less unified interface
Email SignaturesCustomer Service admin center
Email TemplatesCustomer Service admin center

Wil je meer informatie of hulp, neem dan contact met ons op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *