Een Dynamics CRM dialoog kopiëren en aanpassen naar een andere ‘interfacetaal’

Door Chantal Keeman op

Je kunt binnen Dynamics een dialoog zichtbaar maken aan de hand van de taal die bij de gebruiker ingesteld staat. Maar hoe stel je dat in als het dialoog al bestaat, moet je hem dan opnieuw maken?

Nee dat hoeft niet, volg hiervoor de volgende stappen.

  • Kopieer het dialoog dat je tevens in een andere taal wenst te gebruiken.
    Deactiveer het dialoog dat je wenst te kopiëren;
    – Wijzig het veld Activeren als naar Processjabloon;

Activeer het dialoog;
Maak een nieuwe werkstroom aan;
– Vul de naam in, kies de juiste categorie en entiteit;
– Kies voor Type: Nieuw Proces van een bestaande sjabloon;
– Kies voor het eerder gemaakte sjabloon en klik op OK;

Hij opent nu een nieuwe werkstroom die je kunt opslaan en activeren, dit is je kopie.

Nu je een kopie hebt gemaakt van het Sjabloon vergeet dan niet je Sjabloon weer terug te zetten naar een Proces.

  • In deze stap zal ik uitleggen hoe de Taal aan te passen van je reeds gemaakt kopie Dialoog.

    Maak een solution aan waarin je je proces zet;
    Exporteer deze solution en pak deze uit;
    – Je ziet nu 3 bestanden staan, voor de volgende stap dien je het bestand: Customizations.xml te openen in Notepad/Notepad++;

– Pas de LanguageCode aan naar de taal die je wenst waarin hij zichtbaar moet zijn.
Nederlands = 1043
Engels = 1033

– Open nu op dezelfde manier het bestand Solution.xml
– Pas de Version aan naar: 2.0

Selecteer het bestand en comprimeer het terug naar een ZIP bestand;

Lees de solution weer in de Dynamics CRM omgeving in en je Dialoog zal alleen zichtbaar zijn voor de ingestelde taal.

Enjoy!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *